Remarketing to docieranie z reklamami do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową. Reklamy remarketingowe są czasem nazywane reklamami śledzącymi, gdyż często wyświetlają się użytkownikom podczas odwiedzania innych serwisów.
Remarketing
Reklamy remarketingowe to idealna forma reklamy, jeśli chcesz dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę www i zrealizowali określony cel (np. coś kupili lub wysłali formularz kontaktowy) lub takiego celu nie zrealizowali.
W pierwszym przypadku reklamy śledzące pozwalają na ponowną aktywizację użytkowników, np. przypominają im o Twojej ofercie, nowościach, promocjach i zachęcają np. do ponownych zakupów. W drugim przypadku remarketing ma za zadanie doprowadzić do konwersji np. w postaci sprzedaży online w Twoim sklepie internetowym lub wysłania formularza kontaktowego.
Reklamy remarketingowe mogą mieć postać reklam tekstowych, bannerów graficznych lub reklam produktowych. Mogą mieć formę remarketingu w wyszukiwarce Google lub reklam w sieci reklamowych. Dla tych drugich dobrym przykładem są reklamy produktowe w ramach remarketingu dynamicznego, gdy reklamy produktów, które dany użytkownik oglądał w sklepie internetowym wyświetlają się mu podczas przeglądania innych serwisów.