Promocja w niemieckich wyszukiwarkach to głównie promocja w Google.de. Niemieckie katalogi stron www, niemieckie blogi oraz strona internetowa w języku niemieckim to podstawa pozycjonowania w niemieckich wyszukiwarkach.

Katalogowanie „po niemiecku”

Z doświadczenia wiem, że niemieckie katalogi stron www (termin niemiecki to Webkatalog lub Webverzeichnis, ) oraz katalogi artykułów (czyli niemieckie „precle” – Artikelverzeichnis) różnią się od ich polskich odpowiedników. Różnice dotyczą podejścia ze strony moderatorów katalogów do zgłaszanych wpisów, uwidaczniają się w regulaminach katalogów, czy chociażby stosowanych skryptach.

Niemieckie katalogi stron

Pozycjonowanie stron w niemieckich wyszukiwarkach nie różni co do istoty od działań SEO pod kątem polskich wyszukiwarek. Jednym z elementów takich działa jest zawsze link building, czyli budowanie struktury linków pozycjonujących daną stronę docelową. Jego elementem jest katalogowanie strony, czyli dodanie jej do tzw. katalogów stron.