Niemieckie katalogi stron

Pozycjonowanie stron w niemieckich wyszukiwarkach nie różni co do istoty od działań SEO pod kątem polskich wyszukiwarek. Jednym z elementów takich działa jest zawsze link building, czyli budowanie struktury linków pozycjonujących daną stronę docelową. Jego elementem jest katalogowanie strony, czyli dodanie jej do tzw. katalogów stron.

Stosowane skrypty – czyli trochę metodologii

Nimieckie katalogi stron w dużej mierze postawione są na lokalnych, czytaj niemieckich skryptach. Owszem, jest sporo katalogów opartych o skrypt PHP Link Directory, jest trochę Freeglobes, lecz najwięcej jest katalogów partych o skrypt easyLink. To taki niemiecki „qlweb” – niegdyś bardzo popularny teraz tracił na znaczeniu. Wiele katalogów opartych na tym skrypcie otrzymało filtra lub  ban od Google, choć mam na swojej liście jeszcze trochę porządnych katalogów na tym skrypcie. Miejsce easyLink zajął natomiast skrypt phplinX Webkatalog, który teraz jest masowo stawiany przez niemieckich pozycjonerów. Z innych wartych uwagi skryptów warto również wymienić Free PHP Directory Script oraz coraz popularniejsze Afro. W mojej liście znajduje się około 600 darmowych katalogów, z czego maks. 200 wartych jest uwagi i nadal moderowanych.

Jak zautomatyzować dodawanie do niemieckich katalogów?

Polskie dodawarki nie obsługują większości stosowanych na rynku niemieckim i austriackim skryptów – a już na pewno nie tych rodzimych. Katalogowanie można sobie jednakże ułatwić stosując wtyczkę do FireFoxa o nazwie FillForms. Odpowiednia konfiguracja wystarczy, abyśmy mogli się skoncentrować na dodaniu opisu i tytułu wpisu. Słowa kluczowe, dane kontaktowe oraz meta opisu wtyczka wypełni za nas. Szukałem swego czasu dodawarki do niemieckich katalogów, ale zaporowa cena i śmieciowe bazy katalogów skutecznie mnie zniechęciły. Obecnie oferuje się coś w rodzju półautomatów (patrz FastBacklink.de) za kilkadziesiąt euro od strony, a FillForms robi dokładnie to samo i jest w dodatku darmowe.

Jak zacząć katalogowanie? Czyli mini-słownik

Na koniec coś użytecznego, czyli kilka najważniejszych słówek, bez których katalogowanie w niemieckich katalogach stron jest wręcz niemożliwe.

  • Webkatalog/Webverzeichnis – katalog stron
  • Webseite anmelden/hinzufügen/eintragen – dodaj stronę
  • Aufnahmeregeln/Regeln/Eintragsrichtlinien – regulamin katalogu
  • Kategorie wählen – wybierz kategorię
  • Backlink – link zwrotny
  • Backlinkpflicht – obowiązkowy link zwrotny
  • Kostenloser Eintrag/Gratis-Eintrag – darmowy wpis
  • Name/Titel der Webseite – tytuł dodawanej strony
  • Beschreibung – opis dodawanej strony
  • Meta-Beschreibung – opis meta wpisu